Ceļvedis darba automatizācijai ar mākslīgo intelektu

Izveido, mācību ceļu, mācies bez maksas un saņem stipendiju 5 EUR dienā!!!

Profesionālās izglītības programmas mērķis

Sagatavot efektīvai mākslīgā intelekta (MI) rīku un bezkoda (no-code) risinājumu izmantošanai darba procesu automatizācijā, tostarp čatbotu un virtuālo aģentu izstrādē, lai uzlabotu darba efektivitāti, paaugstinātu produktivitāti un samazinātu rutīnas uzdevumu izpildes laiku dažādās profesionālās vidēs.

Profesionālās kompetences

  • Spēja iepazīties ar programmas vienības projektējuma aprakstu, izvērtējot programmas funkcionālās un nefunkcionālās prasības.
  • Spēja konstruēt algoritmus, ņemot vērā programmas prasības.
  • Spēja sadarboties starpfunkcionālās komandās, skaidri un strukturēti, pamatojot savu viedokli un ieklausoties citu dalībnieku viedokļos.

Izglītības programmas mērķa grupa ir personas ar vidējo izglītību, kuras vēlas apgūt mākslīgā intelekta un bezkoda rīku izmantošanu darba procesu automatizācijai.

Profesionālās pilnveides izglītības programmas apraksts

Izglītības programma veidota, lai sniegtu zināšanas un praktiskas iemaņas mākslīgā intelekta (MI) un bezkoda (no-code) rīku izmantošanā dažādu darba procesu automatizācijai. Programmas ietvaros izglītojamie apgūst MI pamatprincipus, algoritmēšanas pamatus, datu struktūras, čatbotu un virtuālo aģentu izstrādes loģiku, kā arī drošības un ētikas aspektus darbā ar digitālajiem risinājumiem. Īpašs uzsvars tiek likts uz praktisku prasmju attīstīšanu, izmantojot reālus rīkus un platformas, kas neprasa programmēšanas zināšanas. Programmas noslēgumā dalībnieki būs sagatavoti efektīvākai darba organizācijai, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas un rīkus.

Ko Tu apgūsi

1. EIKT drošības politika
  • Informācijas drošības pamatprincipi (konfidencialitāte, pieejamība, integritāte)
  • Datu aizsardzība un GDPR prasības
  • Droša piekļuve sistēmām un lietotāju autentifikācija
  • Kiberdraudi un aizsardzības pasākumi (pikšķerēšana, ļaunatūra, sociālā inženierija)
  • Darbs ar sensitīviem datiem un to glabāšana
  • Organizācijas iekšējā IT drošības politika un tās ievērošana
  • Droša mākslīgā intelekta un automatizācijas rīku izmantošana
  • Atbildība un ētika, strādājot digitālajā vidē

2. Algoritmēšanas un programmēšanas pamati
  • Algoritma jēdziens un veidošanas principi
  • Datu tipi un datu struktūras: saraksti, masīvi, tabulas
  • Loģiskā domāšana un secību izveide
  • Nosacījumu un ciklu izmantošana algoritmos
  • Vienkāršu algoritmu projektēšana un vizualizācija
  • Pseudokods un blokshēmas kā algoritmu izstrādes rīki
  • Automatizācijas scenāriju izstrādes pamati (bez programmēšanas)
  • No-code rīku loģikas izpratne algoritmiskā domāšanā

3. Mākslīgais intelekts
  • Mākslīgā intelekta jēdziens, veidi un pielietojums
  • MI rīki teksta ģenerēšanai, attēlu veidošanai un datu analīzei
  • Čatboti un virtuālie asistenti: uzbūve, darbība un konfigurēšana
  • No-code platformas MI risinājumu izstrādei (piemēram, Make, Zapier, ChatGPT u.c.)
  • Automatizācijas procesu modelēšana ar MI palīdzību
  • Praktiski piemēri MI izmantošanā dažādās profesijās
  • Ētiskie un juridiskie aspekti MI izmantošanā
  • Lietotāja mijiedarbība ar MI sistēmām un risinājumiem

Personai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums

  • Dators (ar Windows operētājsistēmu) ar stabilu interneta pieslēgumu, kas aprīkots ar kameru un mikrofonu, lai nodrošinātu kvalitatīvu iesaisti un līdzdalību praktisku darba uzdevumu izpildē mācību laikā.  
  • Iespējai datorā instalēt mācībām nepieciešamās bezmaksas vai izglītības iestādes nodrošinātās programmas.






Mācību norise

Mācību ilgums 14 nedēļas nodarbības 2 reizes nedēlā vakarā no plkst. 18.00-21.30

Iepazīsties ar mūsu pedagogiem

Ilmārs Zučiks

Informātikas, datorikas, digitālā dizaina, m;akslīgā intelekta pedagogs, Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas direktors. Savas pedagoģiskās un digitālās prasmes pierādīja, izstrādājot mācību priekšmetu “Datorika 1.-9. klasei” un “Datorika vidusskolai” programmu paraugus, kā arī Ilmārs ir vairāku Skola 2030 mācību materiālu autors.

Par izciliem sasniegumiem tika nominēts Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) balvas "Platīna pele" sadaļā “Neformālā izglītība”, kategorijā "Labākais E-skolotājs".

Ir vadījis profesionālās kompetences pilnveides mākslīgā intelekta kursus izglītības tehnoloģiju mentoriem, pasniedzējiem ar un bez priekšzināšanām, iedvesmojot absolventus turpināt apgūt digitālo pratību padziļināti. 

Ilmārs Zučiks kursu dalībniekiem palīdzēs pilnveidot zināšanas un attīstīt prasmes veidot interaktīva satura materiālus, izmantojot dažāda veida mākslīga intelekta digitālos rīkus.

Šī vietne saglabā tikai datus ko apmeklētāji ievada kontaktformās. No analītiskajām (neobligātajām) sīkdatnēm (cookies) vietne izmanto pastāvīgās sīkdatnes mārketingam un anonīmai apmeklējuma statistikai no Google Analytics - uzzināt vairāk