Mākslīgā intelekta pamati

Datorzinību virziens: Digitālā transformācija




Datorzinību programmas nosaukums: 17NM_Mākslīgā intelekta pamati




Iegūstamais DigComp līmenis: 4 DigComp

Sasniedzamie mācīšanās rezultāti (iegūstamās prasmes):

Mācības notiek īpaši izveidotā elektroniskā mācību vidē un tiešsaistē, tāpēc izglītojamam jābūt pieejamam stacionārajam vai pārnēsājamam datoram, kas aprīkots ar kameru un mikrofonu, lai nodrošinātu kvalitatīvu iesaisti un līdzdalību praktisku darba uzdevumu izpildē mācību laikā. 

Galvenās tēmas

  • Mākslīgā intelekta platformas, rīki to salīdzinājums un darbība 
  • Tekstu ģeneratori un apstrādes rīki 
  • Tulkošanas rīki
  • Attēlu ģeneratori un apstrādes rīki
  • Video ģenerēšana un apstrāde
  • Transkripcijas iegūšana
  • Deep Fake tehnoloģija, jeb mākslīgais intelekts - viltojumi un dziļviltojumi
  • API un mākslīgā intelekta rīku integrācija savos projektos (tīmekļa vietnes, čata boti)
  • Drošība un ētika izmantojot AI tehnoloģijas
Atveseļošanas fonda projekts "Prasmju pilnveide pieaugušajiem" Nr. 3.1.2.5.i.0/1/23/I/CFLA/001 

Iepazīsties ar mūsu pedagogiem

Izcils datorspeciālists un informātikas pedagogs, kas piedzīvojis izglītības iestāžu optimizāciju un smēlies pieredzi, strādājot vairākās Latvijas skolās no 1998.gada. Darbojas lauciņā: "Datorika, informātika, programmēšana" skolēnu vecumgrupā no 5 – 11.klasei. Darbojies SKOLA 2030 projektā: Kompetenču pieeja mācību saturā. Projekta ietvaros piedalījies Latvijas skolotāju apmācībā/ konsultēšanā, recenzējis datorikas mācību priekšmeta programmas paraugu. Strādā arī datortehnikas remonta jomā, sniedz konsultācijas ar datu drošību saistītajos jautājumos. Vada un organizē dažādus seminārus veicinot mūžizglītības jomu Latvijā. Patlaban strādā Rīgas 13., Rīgas 75.vidusskolā, un Latvijas valsts koksnes ķīmijas institūtā. 

Mārcis Galiņš Mārcis Galiņš

Kristaps Mārtinsons ir pieredzējis IT speciālists ar bagātu pieredzi datu analītikā un projektu vadībā.

 

Ar vairāk nekā astoņu gadu pieredzi IT projektu vadībā, Kristaps ir vadījis komandas Agile Scrum un Agile Kanban ietvaros, nodrošinot veiksmīgu projektu realizāciju.

 

Papildus viņa pieredzei projektu vadībā, Kristaps specializējas datu analītikā un vizualizācijā izmantojot Microsoft Power BI.

 

Kristaps ir Microsoft sertificets Power BI specialists un savas karjeras laikā viņš ir ieviesis datu analīzes risinājumus dažiem no vadošajiem uzņēmumiem Eiropā, tostarp Bayer, Deloitte, SAP, Accenture, Computacenter, ALDI un citiem. 

Kristaps sava darba ikdienā izmanto MI rīkus, tādus kā, ChatGPT, Google Gemini, Ryter.AI, Stable Diffusion u.c. 

 

Pasniedzējs ir pazīstams ar savu ieinteresējošo un interaktīvo apmācības stilu, nodrošinot aktīvu dalībnieku iesaisti mācību procesā. Viņa sesijas ir bagātinātas ar piemēriem un uzdevumiem, kas ņemti no reālām situācijām, veicinot konceptu dziļu saprašanu un to praktisko ietekmi.

Kristaps Mārtinsons Kristaps Mārtinsons

Informātikas, datorikas, digitālā dizaina pedagogs,Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas direktors. Savas pedagoģiskās un digitālās prasmes pierādīja, izstrādājot mācību priekšmetu “Datorika 1.-9. klasei” un “Datorika vidusskolai” programmu paraugus, kā arī Ilmārs ir vairāku Skola 2030 mācību materiālu autors.

Par izciliem sasniegumiem tika nominēts Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) balvas "Platīna pele" sadaļā “Neformālā izglītība”, kategorijā "Labākais E-skolotājs". Ir vadījis profesionālās kompetences pilnveides kursus izglītības tehnoloģiju mentoriem, pasniedzējiem ar un bez priekšzināšanām, iedvesmojot absolventus turpināt apgūt digitālo pratību padziļināti. Ilmārs Zučiks kursu dalībniekiem palīdzēs pilnveidot zināšanas un attīstīt prasmes veidot interaktīva satura materiālus, izmantojot dažāda veida digitālos rīkus, lai veiksmīgi iekļauties digitālās izglītības īstenošanas vidē.

Ilmārs Zučiks Ilmārs Zučiks

Artūrs, topošais IT speciālists un zinātniskais asistents, studē un strādā Rīgas Tehniskajā Universitātē, aizrautīgi seko jaunākajām nozares tendencēm un ikdienas uzlabojumiem IT jomā. 

Studiju un ikdienas gaitā Artūrs ir apguvis dažādus AI rīkus un tehnoloģijas, kas ļauj saprast to praktisko pielietojumu un efektīvu izmantošanu, kā arī ieguvis pieredzi gan teorētiskajos, gan praktiskajos aspektos, kas ir attiecināmi uz datu analīzi un mašīnmācīšanos.

Ir ieguvis daudzveidīgu pieredzi, piedaloties dažādos projektos, pateicoties tam, ir spējīgs nodot savas zināšanas citiem saprotamā veidā.

Artūrs plāno turpināt sevis pilnveidošanu, kombinējot studijas ar profesionālo darbu. Studējot Rīgas Tehniskajā Universitātē, viņš cer iegūt dziļāku izpratni par IT nozari, turpinot iepazīties ar jaunākajiem uzņēmējdarbības un tehnoloģiju risinājumiem. 

Artūrs Rubenis Artūrs Rubenis

Šī vietne saglabā tikai datus ko apmeklētāji ievada kontaktformās. No analītiskajām (neobligātajām) sīkdatnēm (cookies) vietne izmanto pastāvīgās sīkdatnes mārketingam un anonīmai apmeklējuma statistikai no Google Analytics - uzzināt vairāk